Домен продаётся. Связаться с владельцем

Випробувано прототип справді об'ємного телебачення

Юічі Тагучі (Yuichi Taguchi) і його колеги з університету Токіо (University of Tokyo) разом з компанією Hitachi побудували прототип телевізійної системи TransCAIP

TransCAIP
TransCAIP
Юічі Тагучі (Yuichi Taguchi) і його колеги з університету Токіо (University of Tokyo) разом з компанією Hitachi побудували прототип телевізійної системи TransCAIP. Вона передає глядачеві тривимірні сцени, які сприймаються об'ємно в порівняно широкому спектрі кутів огляду.

Новинка (у частині "телевізора") належить до авто стереоскопічних дисплеїв, які набирають оберти, (вино не потребують для перегляду спеціальних окулярів), але серйозно відрізняється від своїх попередників. Передавальна ж система й зовсім незвичайна. З неї й почнемо.

Для зйомки сцени автори TransCAIP застосували набір з 64 цифрових камер. Кожна оснащена вбудованим http-сервером, що передає сигнал у форматі Motion JPEG через кабель Ethernet на PC.

У ньому спеціальна програма "перетворення світлового поля" у реальному часі обробляє сигнал із всіх камер, складаючи інтегровану картину, що відправляється на "телевізор". Причому, щомиті (вірніше - кожний телевізійний кадр) цей спеціальний автостереоскопічний дисплей відтворює відразу 60 ледве відмінних одне від одного зображень.

Массив TransCAIP из 64 камер
Массив TransCAIP из 64 камер

Ці зображення виводяться одночасно, але глядач, де б він не перебував перед екраном, бачить тільки потрібну стереопару (завдяки хитрій оптиці), що створює ефект об’єму. Принципово важливо, що дисплей правильно відображає сцену як при горизонтальному зрушенні глядача, так і при вертикальному. Тобто ефект паралакса тут спрацьовує у двох напрямках.

І це відрізняє новинку від більшості автостереоскопічних дисплеїв, у яких задіяний тільки горизонтальний паралакс. І тим більше TransCAIP відрізняється від інших прототипів об'ємного TV, у яких сцена знімається тільки двома камерами (або стереокамерами із двома об'єктивами) і відтворюються одночасно тільки два кадри (для правого й лівого ока), що не залежать від положення спостерігача щодо екрана. Про такі системи говорили раніше.

Але це не все. Головним проривом в TransCAIP автори системи називають інтерактивне керування параметрами зображення. Згадана програма обробки світлового поля дозволяє самому глядачеві на лету й довільно змінювати кут огляду сцени, наближаючи або віддаляючи об'єкти до деякої міри, відповідно виділяючи із загальної картини деталі або охоплюючи її всю. І ще система дозволяє регулювати глибину об'ємності.

Масив з 64 камер займає чимало місця. Але, приміром, для зйомок у студії - це не проблема.

Не важливо, що картинка на новому тривимірному дисплеї поки що нечітка. По-перше, ви дивитеся на неї через "плоский" екран, а по-друге - це тільки сирий прототип.

TransCAIP ще не готова до комерціалізації, але розвиток апаратних засобів у наступні роки, впевнений Тагучі, дозволить підняти роздільну здатність картинки, а також усунути деякі наявні зараз артефакти зображення (начебто невеликого розмиття). А через 5-10 років дійсно тривимірне телебачення, засноване на даному принципі, може виявитися конкурентоспроможним у порівнянні з іншими 3D-системами.

З яскравих новинок в галузі автостереоскопічних дисплеїв потрібно згадати мініатюрний, але дуже чіткий 3D-экран для мобільника, "тривимірну" панель приладів для авто, яка відслідковує очі водія, та ефектний шестибічний надолонний 3D-кубик, який з’явився буквально днями.

(P.S.: фахівці Hitachi "балуються" тривимірними технологіями давно. Так, кілька років тому вони побудували голографічний дисплей Transpost с комп'ютерною графікою, "висячою" у повітрі.)

Джерело:

Новиниархів новин