Домен продаётся. Связаться с владельцем

Що слід знати, купуючи музичний центр

Цю статтю ми вирішили присвятити проблемі вибору музичного центру для власної оселі. Звичайно, якщо Ви досвідчений меломан, то точно знаєте, яку музику збираєтеся слухати, на яких носіях, та які характеристики апаратури є для Вас життєво необхідними

До речі! На нашому сайті Ви так само можете ознайомитися з ціновими пропозиціями на музичнi центри

Насправді, вибір музичного центру або стереосистеми — досить важка задача. Адже на ринку представлена величезна кількість моделей як всесвітньо відомих, так і мало знаних виробників. Щоб полегшити вибір та звузити коло моделей, що розглядаються, слід вдатися до певної класифікації.

Почнемо з того, що музичний центр може або бути моноблочним, тобто усі його компоненти змонтовані в одному корпусі (моноблоці), або виготовлятися у вигляді аудіокомплексу, що складається з окремих компонентів — підсилювача, касетної деки, плеєра компакт дисків, тощо.

Моноблочна конструкція музичного центра має ряд переваг.

По-перше, в такому музичному центрі, як правило, використовується загальний для всієї системи блок живлення, спільна мікропроцесорна система управління з функцією дистанційного управління (ДУ) і єдиний дисплей. Це дозволяє максимально знизити вартість приладу та спростити систему за рахунок уникнення дублювання пристроїв і модулів, що завжди буває у роздільних аудіокомплексах.

По-друге, складові частини моноблочного музичного центра максимально компактно розміщені та узгоджені одна з одною як за електричними параметрами, так і за параметрами, що впливають на звучання. Тому хороший моноблочний музичний центр може іноді звучати краще, ніж навіть більш дорогий аудіокомплекс, якщо останній складено з не оптимально та не професійно підібраних компонентів.

Окрім того, при купівлі моноблоку відпадає необхідність в використанні та підборі кабелів, що з'єднують окремі компоненти та можуть, залежно від якості, істотно впливати на звучання усієї системи.

І, нарешті, компактні габарити сучасних музичних центрів не вимагають багато місця для їх розміщення і дозволяють вельми компактно встановити їх в умовах навіть невеликої кімнати.

Що стосується аудіокомплексів, то, звичайно, вони мають свої переваги. Якщо така апаратура професійно підібрана, з врахуванням вимог майбутнього володаря до якості звуку, типу музики, яку він полюбляє, площі кімнати, потужності, тощо, то можна досягти якості звуку набагато вищої, ніж дасть Вам будь-який моноблок.

Також слід розуміти, що наявність в кожному компоненті власної мікропроцесорної системи управління та блоку живлення дозволяє продовжувати насолоджуватись музикою навіть у випадку виходу з ладу одного з компонентів. Тобто, віднісши у ремонт касетну деку Ви може далі слухати радіо та CD (компакт-диск). Якщо ж ламається моноблок, то, чекаючи його з ремонту, доведеться жити без музики.

Також зрозуміло, що Ви завжди маєте змогу замінити один з компонентів більш сучасним, або доповнити комплекс взагалі іншим приладом, як у дитячому конструкторі. Можна навіть використовувати компоненти різних виробників, хоча слід бути обережним при такому виборі та звертати увагу на узгодженість параметрів.

В залежності від габаритів, музичні центри умовно розділяють на три типи: мікро-, міні- та міді-системи.

   Мікро-системи

Мікро-системи, що називаються так саме завдяки своєму мініатюрному виглядові, як правило, мають:

- невеликі розміри корпусу моноблоку — ширина передньої панелі близько 175-180 мм, що лише трошки перевищує ширину касети і розмір CD
- деку лише для однієї касети,
- стерео ресивер (радіоприймач)
- програвач CD, розрахований, як правило, на один компакт-диск.

Сьогодні є тенденція виключення з складу мікро-систем касетної деки або її заміни на мінідискову (MD) деку (читай про мінідиски).

Незважаючи на мініатюрні розміри корпусу, сьогоднішні мікро-системи, завдяки застосуванню в них досягнень сучасних технологій, за своїми функціональними можливостями і якістю звучання часто не поступаються міні-системам.

   Міні-системи

Міні-системи є трохи більшими за мікро та можуть випускатися як у моноблочному, так, зрідка, і у вигляді багатокомпонентної аудіо системи. Ширина передньої панелі таких музичних центрів варіюється від 215 до 280 мм, а за комплектністю вони відрізняються, в основному:

- За кількістю CD-дисків, що можуть бути одночасно завантажені до деки — від 1 до 5. Найпростіші і найдешевші міні-системи мають однодискові CD-програвачі, однак, наявність чейнджерів на 3-5 дисків (пристроїв, що дозволяють автоматично замінювати один компакт диск із завантажених в деку на інший) сьогодні вважається вже неодмінним атрибутом хорошої міні-системи.

- За наявністю або відсутністю автореверсу у касетних деках (можливістю автоматично програвати касету в обох напрямках). Міні-системи обладнуються високоякісними касетними (або двохкасетними) деками з системами зниження шуму Dolby B/C, вбудованими декодерами багатоканального звуку Dolby Pro-Logic і відповідним набором акустичних систем.

- а також за величиною вихідної потужності підсилювача низької частоти. Підсилювач низької частоти робить звук системи набагато природнішим та яскравішим.

Окрім того, практично всі міні-системи передбачають управління за допомогою пульта ДУ.

Міні-системи з двохкасетними деками (як правило, з механічним управлінням) та з автореверсом на обох касетоприймачах мають значну перевагу перед системами з простими деками, однак наявність автореверсу збільшує вартість міні-системи на $20-30. Можна зекономити та купити систему з автореверсом лише на одному касетоприймачі міні-системи, оскільки слухати одночасно дві касети Ви все одно не будете. Але, у цьому випадку, Ви не зможете автоматично переписати одразу два боки однієї касети на іншу (доведеться перевертати касету-приймач). Дека на дві касети надає Вам можливість самостійно переписувати (монтувати) музику з однієї касети на іншу. Якщо Ви не плануєте таким займатися — можете зекономити, придбавши центр взагалі з однокасетною декою.

Стереофонічний тюнер більшості міні-систем забезпечує можливість прийому програм в двох діапазонах: АМ (амплітудна модуляція, хвилі середньої довжини) та FM (частотна модуляція короткі хвилі) — зі стереозвуком. Сьогодні більшість міні-систем забезпечують ще й можливість прийому програм у вітчизняному діапазоні УКХ ЧМ (ультракороткі хвилі, частотна модуляція), але без стереозвуку. Однак, оскільки більшість радіостанцій УКХ ЧМ діапазону дублюють свої передачі в "імпортному" FM діапазоні, відсутність в міні-системі УКХ ЧМ діапазону не слід розглядати, як великий недолік.

Вихідна потужність стерео підсилювачів простих міні-систем становить 20-35 Вт на канал, що цілком достатньо для озвучення кімнати площею 15-20 кв. м. Міні акустичні системи, як правило, мають по два гучномовці. І хоча звук простих міні-систем навряд чи викличе захоплення у справжнього меломана, зате купівля такої системи відразу вирішує проблему придбання повного набору аудіотехніки для дому за цілком доступні гроші.

Ціновий діапазон

Серед міні-систем, що є на сьогодні найбільш популярним виглядом стаціонарної аудіотехніки, найбільшим попитом користуються моделі в ціновій категорії $250-400, що при досить високій якості звучання вдало поєднують в собі широкі функціональні можливості і зручність управління з доступною ціною. Такі системи звучать досить природно. Іноді в них застосовують прості процесори обробки звуку на 3-5 режимів ("хол", "зал", "стадіон"). Акустичні системи міні-центрів часто бувають трьохполосними (з трьома гучномовцями). Ці міні-системи можна рекомендувати тим покупцям, що не мають надмірно високих вимог до якості звуку, але цінують компактність і зручність користування аудіотехнікою. Більшість з них виконані в моноблочному варіанті та мають повний набір аудіопристроїв:

- CD-дисковий чейнджер на три, п'ять, а іноді — на сім та більше дисків,

- двохкасетну деку з механічним чи електронним управлінням, та, як правило, з автореверсом. Двохкасетні деки таких міні-систем, оснащуються системою зниження шуму Dolby В, підсилювачем низької частоти та мають велику вихідну потужність 35-50 Вт.

- стереофонічний тюнер (приймач) з електронним настроюванням,

- двохканальний стереопідсилювач низької частоти

Якість звучання міні-систем вартістю $350-500 вже цілком влаштовує більшість покупців аудіотехники. Більш складні, ніж мікро, міні-системи даної цінової категорії:

- найчастіше обладнуються більш потужними підсилювачами низької частоти з вихідною потужністю 50-80 Вт на канал,

- зазвичай мають в своєму складі вбудовані аналогові або цифрові процесори обробки звукового сигналу з електронною затримкою звуку, що дозволяє за бажанням слухача відтворити в житловій кімнаті звукову атмосферу різних приміщень ("дискотека", "стадіон", "церква", тощо),

- часто міні-системи цієї цінової категорії мають вбудовані багатополосні електронні еквалайзери (що дають можливість або самостійно на власний розсуд змінювати частотну характеристику підсилювача, або встановлювати задані режими звуку — "рок", "поп", джаз", "класика", тощо) і багатополосний аналізатор спектру звукового сигналу,

- вся інформація про режими роботи міні-системи наочно відображується на багатоколірному дисплеї системи,

- акустичні системи оснащуються трьома-п'ятьма гучномовцями, причому, для досягнення широкої діаграми спрямованості їх випромінювання, високочастотні гучномовці розвернуті в різні боки відносно осі гучномовця

- двохкасетні деки у таких системах мають автореверс на обох касетоприймачах та електронне управління і обладнані системою зниження шуму Dolby В або Dolby В/С.

Міді-системи

Міді-системи — найбільші з музичних центрів і, як правило, виконуються з передньою панеллю розміром 320-360 мм. Міді-системи зустрічаються не так часто (попит не масовий) і коштують дорого. Зате подібні музичні центри, нарівні з кращими моделями міні-систем, здатні задовольнити найсуворіших і найвимогливіших цінителів хорошого звуку. Зрештою, для меломанів сьогодні випускаються і найбільш довершені Hi-Fi моделі міні- та міді-систем вартістю $500-800 і вище.

Сьогодні більшість міні- та міді- музичних центрів випускається не як моноблочна конструкція, а у вигляді саме аудіокомплексів (компонентних систем). Акустика в таких системах звичайно має дерев'яні корпуси, що, в поєднанні з могутніми підсилювачами низької частоти, забезпечує їм винятково високу якість звучання. Окрім того, найкращі моделі обладнуються високоякісним CD-програвачем, причому, найчастіше — однодисковим, оскільки експерти вважають що саме однодисковий пристрій (на відміну від чейнджера) дає найкращий звук. Сучасні моделі також мають високоякісний ЦАП (цифрово-аналоговий перетворювач), касетну (двохкасетну) деку з системами зниження шуму Dolby В/С (найдорожчі мають систему зниження шуму Dolby S), а також систему динамічного підмагнічування Dolby Hx-Pro.

У багатьох сучасних системах цієї цінової категорії замість касетної деки вже встановлюється міні-дискова дека. З урахуванням високої якості запису і відтворення звуку на сучасних мінідисках наявність такої деки слід розглядати як перевагу, в порівнянні з традиційною одно/двохкасетною декою.

І, нарешті, багато з міні-/міді-систем цієї цінової категорії обладнуються вбудованими декодерами багатоканального звуку Dolby Pro-Logic, 5-ти канальними підсилювачами низької частоти і відповідним набором акустичних систем. Це дозволяє використовувати їх як базовий блок в системах "домашнього кінотеатру". До речі, деякі моделі міні-систем сьогодні вже обладнуються універсальними програвачами оптичних дисків CD, CD-R, CD-RW, Video CD та караоке, що дозволяє використовувати їх як джерело не лише аудіо, але і відео інформації.

Потужність звуку

Розглядаючи музичні центри, варто звернути увагу на таку важливу деталь, як потужність акустики. Як правило, дізнаватися у продавця про неї не доводиться — все вказано на цінниках. Може бути вказано або загальну потужність колонок, або потужність кожної окремо, наприклад, 2х60 — дві колонки по 60 Вт кожна.

Взагалі, нормальна потужність колонок для міської квартири — це потужність від 20 Вт. При цьому в магазинах продаються центри з потужністю кожної колонки (каналу) від 10 Вт до 100-110 Вт, а середня потужність центрів — 60-65 Вт. Здавалося б, до чого такі великі цифри? Сусідів лякати?

Ні, виявляється, чим більшою є потужність, тим краще. Центр на повній потужності слухати не варто, тому, що коли Ви захочете послухати "на повну" центр з невеликою потужністю, то звук спотвориться, і будуть шуми. Вибирати слід завжди середню, оптимальну для себе потужність. Але чим вищою є потенційна потужність музичного центру, чим більшим є її запас, тим кращу якість звуку ми отримаємо. У потужних центрах взагалі ніяких спотворень бути не повинно. Слухайте на здоров'я хоч на максимумі.

Що стосується самих цифр, вказаних виробниками, то тут розмова окрема. Часто на музичному центрі Ви можете побачити етикетку, на якій вказана потужність, припустимо, 1200 Вт. Це не означає, що Ви зможете отримати від центру саме стільки. За кордоном, де виробляються музичні центри, по-перше, потужність вимірюється в інших одиницях, по-друге, на етикетці та в документації вказано РМРО — пікову максимальну потужність. Таку потужність можна отримати лише при певних умовах, що не зустрічаються під час прослуховування звичайної музики в звичайних умовах. Дізнатися реальну потужність центру можна, поділивши РМРО приблизно на 12. У нашому прикладі замість 1200 Вт отримуємо близько 100 Вт.

Інші характеристики та поради
У моделях з двома деками для касет, як правило, лише одна дека дозволяє здійснювати запис, а друга — лише програвати. Деякі моделі з двохкасетною декою оснащено режимом прискореного копіювання з касети на касету.

Для любителів касетного запису є можливість автоматично здійснювати запис музики з CD на касету натисканням лише однієї кнопки. По закінченні запису дека автоматично відключається.

Майже усі центри мають вихід для підключення навушників і вхід для мікрофону. Якщо при цьому Ви маєте двох касетну деку, то можете здійснювати накладання (мікшування) голосу з мікрофону та фонограми з однієї касети, і записувати результат на другу касету.

Ще одна цікава функція касетної деки — система автоматичного пошуку. Вона здійснює пошук композиції за паузою між піснями. В цьому режимі перемотування плівки зупиняється, включається зворотнє перемотування на величину паузи (щоб слухач міг підготуватися) і починається відтворення.

Деякі моноблочні центри мають вхід для підключення додаткового пристрою, скажімо, програвача вінілових платівок, що, хоча і не є сьогодні розповсюдженим форматом, але високо цінується серед любителів музики.

Що стосується виробника, то основна тенденція, яку можна помітити на ринку музичних центрів — це те, що поступово моделі від провідних виробників стають все ближчими одна до одної як за технічними характеристиками, так і за зовнішнім виглядом. Отож, можете запросто віддавати перевагу будь-якій відомій марці. Якщо ж Ви прибічник найсучаснішого дизайну, то все одно не слід гребувати технічними характеристиками, бо музичні центри все-таки слухають, а не дивляться.

Звичайно, такий складний електронний пристрій, як акустична система, може ламатися. По-перше, це можуть бути механічні несправності — поломка механізмів транспорту CD чи касетоприймача. По-друге, і це завжди більш складні та дорогі у ремонті випадки — вихід з ладу електронних вузлів. Якщо це сталося, не панікуйте. Навіть з приладами найвідоміших виробників це стається. Якщо Ви зберегли гарантійний талон, то Вам просто слід звернутися до відповідного гарантійного сервісного центру і проблему буде усунено.

Також пам'ятайте:

- протягом двох тижнів, не враховуючи день купівлі, Ви маєте право без усяких проблем повернути чи обміняти музичний центр, якщо збережено його упаковку і товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром. Аргументація може бути будь-яка: завеликий, замалий, не того кольору, звук не до вподоби, тощо. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару. Нажаль, використовуючи жорсткість цього закону у відношенні продавців, дехто бере апаратуру у "безплатний прокат", повертаючи її через два тижні як таку, що не підійшла.

- якщо музичний центр поламався під час гарантійного терміну, Ви маєте право відмовитися від ремонту і вимагати повернення грошей чи заміни апаратури на аналогічну. Причому, згідно законодавства, при розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем проводяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а у разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів. Звичайно, перш за все треба бути людиною, але якщо акустика протягом року ламалася декілька разів, раджу скористатися цим правом. - термін гарантійного ремонту не повинен перевищувати два тижні (якщо Ви письмово не погодилися з іншими умовами)


Також нагадуємо:


- Слід періодично здійснювати чистку лінз CD-приводу за допомогою спеціальних дисків, що продаються у магазинах електроніки та комп'ютерної техніки
- Перед записом важливої касети варто почистити головки касетоприймача за допомогою тампону, змоченого у спиртовому розчині.
- Для запису використовуйте касети лише того типу, що рекомендовано у документації для даного виду апаратури. Касети бувають двох типів — Type I та Type ІІ.
- Перед першим використанням ознайомтеся з інструкцією та спеціальними рекомендаціями, вказаними на упаковці. Не забудьте витягти усі запобіжні пластикові та картонні прокладки з деки та CD-приводу.
- Намагайтеся не допускати розповсюдження прусаків та мурашок в місці знаходження приладу. Вони можуть пошкодити електронні блоки. Таке ушкодження не є гарантійним. Ось, мабуть, і все що хотілося сказати про музичні центри. Сподіваємося, що ця стаття допоможе Вам вибрати потрібний апарат і насолоджуватися звучанням улюблених мелодій багато років.

Неменш корисну інформацію Ви можете отримати в розділі ціни на музичнi центри

Автор: Сергій Редчиць
Джерело: http://www.technohit.com.ua